Understellsbehandling
Understellsbehandling er vårt fagområde
Rustbehandlingen dekker hele bilen din – ikke ”bare” understellet. Nå dekker jo en understellsbehandling også mer enn ”bare” understellet – men mest det. Men hvorfor skal du egentlig understellsbehandle? Bilen er jo galvanisert fra fabrikk!
Ja – det er den. Og galvanisering skal vi ikke si ett vondt ord om, problemet er bare at på norske veier kan galvaniseringshinnen bli litt tynn med tiden. tenker du deg om, er det kanskje ikke bare nylagte asfaltveier du tilbringer tid i bilen, på? Og for hver stein og hvert sandkorn som kastes mot understellet fra for- og bakhjul, får galvaniseringshinnen et lite stikk. Legger vi til salt og vann i rikelig monn, er vi inne på laboratorieforhold for effektiv korrosjon.
Mercasol fungerer bedre…
Skal vi derfor stikke fingeren i understellet og si at et tykt lag med Mercasol fungerer bedre enn en tynn galvaniseringshinne over tid? Legger vi til at understellsbehandlingen også dekker områdene bak innerskjermene og at vi borer oss inn i hulrom og fyller med akkurat det produktet som virker best akkurat der, begynner det faktisk å svinge av jobben vi gjør.
Kan vi få komme med et godt råd, til slutt? Akkurat som det viktigste er å trene, ikke å trene hver dag, er det viktigste å understellsbehandle. Så kan vi sammen sette opp en avtale om hvor ofte du bør komme innom og sjekke at behandlingen fortsatt fungerer – eller om det er på tide å brushe opp effekten. Tidsrommet mellom besøkene avhenger av hvor mye du kjører, hvor du kjører og når du kjører.
Bestill time eller finn ut mer om understellsbehandling
Sjekk ut hjemmesiden vår for bestilling av time eller mer om understellsbehandling av bil. Vi utfører også alt innen antirustbehandling.